کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۳۱ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, April 19, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون دانشنامه آرشیو درباره ما تماس با ما
 

موقع رانندگی در برف چه نکاتی را رعایت کنیم؟

  رانندگی در هر شرایطی دشواری های خاص خود را دارد. یکی از سخت ترین مسیرها برای رانندگی جاده های برفی است. معمولا توصیه می شود در هنگام بارش برف از رانندگی اجتناب کنیم اما در برخی شرایط ناچار به رانندگی هستیم. رانندگی در برف اگرچه سخت است اما می توان با رعایت نکات ایمنی می توان در جاده های برفی هم رانندگی کرد. در این مقاله می خواهیم به بررسی نکات رانندگی در برف بپردازیم.  

 دوشنبه، ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳:۲۰|

رانندگی در برف، فقط برای موارد اضطراری است
پیش از آنکه به سراغ نکات رانندگی در برف برویم، باید بر یک نکته مهم تاکید کنیم. رانندگی یک مهارت است و به تدریج می توان مهارت انجام یک کار خاص مثل رانندگی را افزایش داد. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر هنوز بر رانندگی و اتومبیل خود مسلط نیستید، رانندگی در برف را فراموش کنید. همچنین در برخی شرایط آب و هوایی حتی رانندگان بسیار ماهر نیز قادر به رانندگی نیستند. برای مثال رانندگ در هنگام کولاک بسیار خطرناک است، چراکه امکان گیر کردن در برف وجود دارد.

بنابراین در شرایطی که دید مناسبی ندارید یا با برف و کولاک بسیار سنگینی مواجه هستید، به هیچ وجه رانندگی نکنید. در ادامه می خواهیم به بررسی نکات رانندگی در برف بپردازیم. پیش از ادامه مطلب پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با خدمات سپندخودرو به صفحه خرید قسطی خودرو مراجعه بفرمایید.

۱. لاستیک مناسب، کلید موفقیت در جاده های برفی
همان طور که نمی توان با یک کفش عادی به کوهنوری رفت، با لاستیک های معمولی هم نمی توان در جاده های برفی رانندگی کرد. در حقیقت ریسک رانندگی با لاستیک معمولی بسیار بالاست. در این مورد مدل اتومبیل هم تاثیر چندانی ندارد. بنابراین اگر اتومبیل شما دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل عقب و یا ۲ دیفرانسیل هم باشد، لازم است با لاستیک مناسب اقدام به رانندگی کنید. لاستیک مناسب برف باید بیشترین اصطکاک و چسبندگی به زمین را داشته باشد. از طرف دیگر عاج های لاستیک باید درشت باشد. پیش از رانندگی حتما میزان باد لاستیک را چک کنید و حتما از زنجیر چرخ استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای خرید برلیانس به صفحه ماشین برلیانس مراجعه بفرمایید.

۲. چراغ ها راهنمای ما در تاریکی برف
در جاده های برفی دید به سرعت کاهش می یابد. این وضعیت خصوصا در زمانی که برف در حال بارش باشد، خطرناک است. بهترین کاری که می توان قبل از رانندگی انجام داد، اطمینان از سلامتی چراغ ها است. چراغ های جلو و عقب را چک کنید. در هنگام چک کردن بهتر است تمام حالات نوردهی مثل نور بالا، نور پایین و فلاشرها کاملا بررسی شوند.

۳. شیشه های ماشین را کاملا تمیز کنید
پیش از حرکت بهتر است تمامی شیشه های ماشین را تمیز کنیم. اگر برف بر روی شیشه ماشین نشسته باید کاملا پاک شود. در هنگام تمیز کردن آیینه های کناری ماشین را نیز باید کاملا تمیز کرد. برای اطلاع از شرایط خرید قسطی پراید می توانید به صفحه فروش اقساطی پراید تحویل فوری مراجعه کنید.

۴. ضد یخ را فراموش نکنید
در داخل رادیاتور از آب و سایر مایعات استفاده می شود. در هنگام رانندگی در هوای برفی امکان یخ زدن این مایعات وجود دارد. از آنجا که بدون وجود آب موتور به خوبی کار نمی کند. بنابراین حتما قبل از روشن کردن ماشین از سطح ضد یخ خودرو اطمینان حاصل کنید.

۵. قدرت باتری در سرما کمتر می شود.
قدرت باتری در معرض هوای سرد کمتر می شود. از طرف دیگر برق رسانی به تمامی بخش های خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد، چون ممکن است ساعات زیادی را در جاده سپری کنیم. بنابراین بهتر است پیش از حرکت از سلامتی باتری اطمینان حاصل کنیم. پیشنهاد می کنیم برای خرید قسطی تیبا به صفحه فروش اقساطی تیبا تحویل فوری مراجعه بفرمایید.

۶. بسیار آهسته و آرام حرکت کنید
جاده های برفی بهترین مکان برای منحرف شدن خودرو است. از آنجا که دید در این جاده ها کم است و اصطکاک لاستیک ها نیز پایین است در هنگام حرکت باید بسیار آرام و آهسته اتومبیل را هدایت کرد. جاده های برفی به هیچ وجه مکانی برای سرعت بالا یا سبقت نیست. بنابراین در هنگام حرکت حتما باید بسیار دقت کرد. در تمامی طول مسیر بهتر است از دنده سنگین استفاده کنیم.

۷. اگر برف سنگین شد، توقف کنیم
در برخی اوقات هنگام شروع حرکت برف چندان سنگین به نظر نمی رسد اما وقتی بخشی از مسیر را طی می کنیم متوجه سنگینی برف می شویم. در این زمان لازم است خودرو را در یک جای امن، مثل پارکینگ های کنار جاده متوقف کنیم. به خاطر داشته باشیم که حرکت در هنگام برف سنگین و بدون محدودیت دید هم جان خود ما و هم سایر رانندگان را به خطر می اندازد.

۸. لیز خوردن ماشین کاملا طبیعی است
اگر تجربه رانندگی در برف را داشته باشید به احتمال زیاد متوجه لیز خوردن اتومبیل خواهید شد. یکی از نکات بسیار مهم در هنگام لیز خوردن این است که ماشین در هر جهتی که لیز بخورد ، باید فرمان را به همان جهت بچرخانید. با انجام این کار شما مجددا می توانید اتومبیل خود را کنترل کنید. لیز خوردن در جاده های برفی کاملا طبیعی است. بنابراین بهتر است آرامش خود را حفظ کنیم.

۹. باک ماشین را پر کنید
رانندگی در جاده های برفی به طور معمول طولانی تر است. ممکن است طی کردن یک مسیر ۲ ساعته در حالت عادی تا ۶ ساعت به طول بینجامد. بنابراین پیش از رانندگی حتما از پربودن باک اتومبیل تان اطمینان حاصل کنید. در بسیاری از موارد یک باک پر شما را گیر کردن در برف نجات می دهد.

۱۰.  فاصله مناسب در جاده را حفظ کنید
در بسیاری از مواقع ممکن است راننده جلویی شما نتواند اتومبیل را کنترل کند. در این مواقع امکان برخورد اتومبیل جلویی با ماشین شما وجود دارد. در حقیقت بسیاری از تصادف های رانندگی در نتیجه همین عدم رعایت فاصله استاندارد است. بنابراین در جاده های برفی حتما باید فاصله مناسب خود را از سایر اتومبیل ها حفظ کنید. حفظ فاصله از برخورد خودروها جلوگیری می کند.


 

موقع رانندگي در برف چه نكاتي را رعايت كنيم؟

مقاله | آموزشی

کد محتوا: ۱۲۹۶۵

ارسال: دوشنبه، ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳:۲۰

به روز شده: دوشنبه، ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳:۲۰

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، برف، جاده، لاستیک، چراغ راهنما، ضدیخ، باتری، سرعت، باک

نوع: مقاله

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: سپند خودرو

پیوند:

بازدید: ۲۳۸۲

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...


 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

به کانال تلگرام ما بپیوندید. ما را در اینستاگرام دنبال کنید

آموزشگاه رانندگی پویا


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ۲۰ متری افسریه، بين ۱۵ متری دوم و سوم، پلاک ۲۵۱، طبقه ۲

تلفن: ۳۳۱۴۴۰۱۰ - ۳۳۱۴۷۹۳۳ - ۳۳۸۰۷۵۵۴ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@pooya-ds.com

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی پویا محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی