کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  پنج‌‌شنبه، ۶ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳ | Thursday, April 25, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون دانشنامه آرشیو درباره ما تماس با ما
 

رانندگان گرامی لطفاً از دسته راهنما خودروی خود استفاده کنید

  افرادی که از دسته راهنما خودروی خود استفاده نمی‌کنند واقعاً باعث عصبانیت و گیجی ما می‌شوند. به عنوان یک راننده معمولی، یکی از اولین چیزهایی که به یاد می‌آوریم اهمیت این موضوع بوده که به رانندگان دیگر بگوییم قصد انجام چه‌کاری را داریم.  

 دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸:۰۷|

یکی از مربیانی که کار آموزش رانندگی را بر عهده داشت به حدی دراین‌باره احساس مسئولیت داشت که ما را تشویق می‌کرد تا حتی در زمانی که در سمت خالی خیابان هستیم نیز از دسته‌راهنما استفاده کنیم.

از آن زمان تاکنون چنین عادتی در وجود ما نهادینه شده و در زمان دور زدن اگر از راهنما برای مطلع کردن دیگر رانندگان استفاده نکنیم انگار دور زدن خود را به درستی انجام نداده‌ایم. هدف ما از این نوشتار ایجاد حالت اجباری یا مقدس برای استفاده از دسته راهنما خودرو نیست بلکه می‌خواهیم برای شرح میزان عصبانیت خود از موقعیت‌هایی که رانندگان دیگر راهنما نمی‌زنند این مطلب را توضیح دهیم.

موقعیت‌های زیر را تصور کنید:

  • در یک تقاطع پشت سر راننده‌ای که در دقیقه نود تصمیم می‌گیرد به سمت راست بپیچد گیر می‌کنید.
  • ناگهان خودروی جلوی شما توقف می‌کند تا بدون هیچ‌گونه هشداری به یک سمت بپیچد و شما مجبور به ترمز ناگهانی و سنگین می‌شوید.
  • در یک میدان پشت خودرویی هستید که ظاهراً می‌خواهد مستقیم حرکت کند اما در واقع به سمت چپ می‌پیچد.

نیازی به نام بردن از رانندگانی نیست که در خیابان اصلی با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و باعث ایجاد ترافیک می‌شوند. در همین اثنا هم به دنبال جای پارک در خیابان هستند و اگر نقطه‌ای را پیدا کنند سریعاً و بدون هیچ‌گونه اطلاعی خودرو را پارک می‌کنند. همه این موقعیت‌ها نشان دهنده اهمیت استفاده از دسته راهنما خودرو خواهد بود، این‌طور نیست؟ البته مشکل دیگر هم به مردمی مربوط می‌شود که خیلی زودتر از موعد از راهنما استفاده می‌کنند یا اینکه فراموش می‌کنند راهنمای خودرو روشن باقی ‌مانده و این امر شاید راننده پشت‌سری را به اشتباه بیندازد. ۹۹ درصد از شرایطی که باعث می‌شوند یک راننده خوب باشیم به درک و ارتباط با سایر کاربران جاده مربوط می‌شود. قطعاً استفاده از راهنمای خودرو برای آگاهی دیگر رانندگان بهتر از بیرون بردن یک بلندگوی بزرگ از پنجره برای اعلام گردش به چپ و راست خواهد بود

عدم استفاده از دسته راهنمای خودرو این پیام را می‌دهد که شما توجهی به دیگر رانندگان نداشته و به راه پیش روی خود فکر نمی‌کنید. در این صورت احتمالاً مشغول سیستم صوتی خودرو یا ناوبری آن هستید و یا بدتر اینکه در کل به عنوان فردی بی‌ملاحظه شناخته می‌شوید. نکته آزاردهنده این است که استفاده از راهنمای خودرو در کنار نگاه کردن به جاده، گذاشتن دست‌ها روی فرمان و استفاده از پدال صحیح، جزو آسان‌ترین بخش‌های رانندگی به شمار می‌رود. با تمامی این تفاسیر هنوز هم هستند رانندگان زیادی که اهمیتی به این گفته‌ها نمی‌دهند.


 

رانندگان گرامي لطفاً از دسته راهنما خودروي خود استفاده كنيد

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۱۲۹۸۹

ارسال: دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸:۰۷

به روز شده: دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸:۰۷

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، راهنما، سرعت، پدال، ترمز

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: پدال

پیوند:

بازدید: ۶۹۹

زبان: پارسی

(۲ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...


 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

به کانال تلگرام ما بپیوندید. ما را در اینستاگرام دنبال کنید

آموزشگاه رانندگی پویا


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ۲۰ متری افسریه، بين ۱۵ متری دوم و سوم، پلاک ۲۵۱، طبقه ۲

تلفن: ۳۳۱۴۴۰۱۰ - ۳۳۱۴۷۹۳۳ - ۳۳۸۰۷۵۵۴ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@pooya-ds.com

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی پویا محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی